Jak tworzyć skuteczne teksty sprzedażowe i opisy produktów?

Napisanie dobrego tekstu, nakłaniającego potencjalnych klientów do dokonania zakupu, nie jest prostym zadaniem. W tym przypadku nie wystarczy nawet najlepsza znajomość produktu, jeżeli zaprezentowany opis nie wzbudzi chęci jego posiadania. Jak to jednak zrobić, aby przekaz był wystarczająco atrakcyjny, a zarazem wiarygodny?

Sprzedawaj dyskretnie

Przede wszystkim nie wzbudzaj wrażenia, jakoby zależało Ci w pierwszej kolejności na zysku wynikającym ze sprzedaży. Musisz dać klientowi do zrozumienia, że to właśnie jego potrzeby chcesz w głównej mierze zaspokoić. Aby jednak wiedzieć o rzeczywistych oczekiwaniach klientów, będziesz najpierw musiał zdobyć takie informacje.

Jeśli przykładowo pragniesz sprzedać akcesoria dla młodych mam, wówczas koniecznie zajrzyj na fora internetowe lub grupy dyskusyjne na Facebooku do tej grupy docelowej kierowane. Opis produktu nie może zbytnio skupiać się na cenie - znacznie ważniejsze są korzyści pozamaterialne, na przykład potrzeba uzyskania prestiżu.

Cechy produktu łącz z korzyściami

Nie pozwól sobie na to, aby treść publikowana w sklepie internetowym skupiała się wyłącznie na opisywaniu cech danego produktu. Nie ma nic mniej skutecznego aniżeli długi wykład o technicznych szczegółach, co tak naprawdę zdecydowanej większości klientów bardzo niewiele mówi.

Nie chodzi bynajmniej o to, aby całkowicie zrezygnować z przedstawiania cech, gdyż to właśnie takich informacji klienci świadomie poszukują. Niemniej należy w taki sposób pisać o cechach, aby jednoznacznie wynikały z nich korzyści.

Nie przesadzaj z zachwalaniem produktu

Kiedy coś sprzedajemy zwykle chcemy przedstawić to w jak najlepszym świetle. W tym miejscu czeka jednak na nas niebezpieczna pułapka, gdyż zbytnie przechwalanie produktu może wiązać się z ryzykiem utraty wiarygodności i zaufania.

Oczywiście chcielibyśmy wierzyć w to, że nasze produkty czy usługi są najlepsze na rynku, lecz czy jest tak aby na pewno? Może lepiej zwrócić uwagę na jakąś niewielką niedoskonałość, a zarazem przedstawić ją tak, aby nie wskazywała na niską jakość? W ten sposób przekaz okaże się w oczach potencjalnych nabywców zdecydowanie bardziej wiarygodny.

Stworzenie skutecznych tekstów ofertowych lub opisanie produktów z oferty sklepu wymaga posiadania wiedzy marketingowej, a także socjopsychologicznego wyczucia. Profesjonalny copywriter zadba jednocześnie o unikalność treści oraz jej optymalizację pod kątem SEO. Dzięki temu szanse na wzrost sprzedaży są niemalże gwarantowane.

 

No Comments Yet.

Leave a comment

You must be Logged in to post a comment.