Jakie założenia powinien spełniać skuteczny copywriting SEO?


Odkąd Google wprowadził zaawansowane algorytmy Pingwin oraz Panda, ogromnego znaczenia nabiera starannie przygotowana treść, spełniająca podstawowe założenia Content Marketingu. Wspomaganie procesu pozycjonowania stron internetowych to odtąd już nie jedyna rola copywritera SEO.

Dlaczego warto zapłacić za wartościową treść?

W marketingu internetowym w cenie są obecnie teksty, które zostały właściwie zoptymalizowane dla wyszukiwarek, a zarazem stanowią prawdziwą wartość dla rzeczywistego odbiorcy. Nie w tym jednak rzecz, aby nasycić treść jak największą liczbą słów kluczowych w najbardziej popularnych odmianach, a tym samym o nienaturalnym brzmieniu. Można oczywiście zamieścić na firmowej stronie głównej gęsto rozmieszczone frazy typu „księgowość Warszawa”, lecz o ile algorytmy Google mogą Cię za to od razu nie ukarać (chociaż wyłącznie do czasu!), to na pewno stracisz w ten sposób w oczach potencjalnego klienta.

Dobre teksty SEO posiadają wprawdzie w swojej treści optymalnie dobrane słowa kluczowe, niemniej wplecione w tak naturalny i kreatywny sposób, że odbiorca nie dostrzeże w tym celowego zabiegu. Są to artykuły kierowane w pierwszej kolejności do człowieka, który odwiedzając firmową stronę czy bloga, szuka przystępnie podanych odpowiedzi na nurtujące go pytania.

Jeżeli klient znajdzie na stronie to, czego szukał, wówczas zapewne obdarzy Twoją firmę zaufaniem i w przyszłości będzie skłonny do zakupu oferowanego przez Ciebie produktu i jego polecania znajomym. Jednocześnie w bardzo bezpieczny i skuteczny sposób uzyskasz czołowe miejsca w wyszukiwarkach pod cennymi frazami.

Cechy copywritera z prawdziwego zdarzenia

Zawodowy SEO copywriter to nie tylko osoba posiadająca umiejętność swobodnego „przelewania myśli na papier”, lecz także znająca mechanizmy psychologii społecznej oraz marketingu. Dzięki temu zdaje sobie doskonale sprawę z tego, że zamierzony efekt przynoszą jedynie komunikaty stworzone z myślą o potencjalnych odbiorcach z wyodrębnionej grupy docelowej.

Cóż z tego, że artykuł zostanie profesjonalnie przygotowany, skoro zrozumie jego przekaz wyłącznie wąska elita specjalistów z danego zakresu wiedzy? Znacznie lepiej od specjalistycznych zwrotów, sprawdzi się treść napisana prostym językiem korzyści. Copywriter musi więc posiadać umiejętność wczucia się w cechy i potrzeby odbiorcy.

Stop nachalnej reklamie!

Wartościowa treść strony pomaga zbudować autorytet, a to stanie się tylko wówczas, jeżeli teksty dostarczane przez copywritera nie są jedynie natarczywą reklamą. Nie chodzi bynajmniej o to, aby przedstawiały one wyłącznie suche fakty bez jakichkolwiek emocji, jednak perswazyjne komunikaty należy wystosowywać z odpowiednim stopniem wyczucia. Nie może być ponadto mowy o celowym wprowadzaniu klienta w błąd. Tylko w ten sposób czytelnik poczuje się traktowany poważnie, a tym samym uzna Cię zaeksperta godnego zaufania.

Nie masz czasu lub odpowiednich umiejętności ku temu, aby tworzyć treści wysokiej jakości? Rozważ zatem możliwość przekazania tego zadania profesjonalnemu copywriterowi, znającymu zasady SEO. W rezultacie Twoja firma zyska na wizerunku i osiągnie wysokie pozycji w wyszukiwarce Google.

No Comments Yet.

Leave a comment

You must be Logged in to post a comment.